„Cztery żywioły” – zajęcia w grupie Myszek
Od 7 do 11 lutego dzieci z grupy Myszek realizowały temat pt. „Cztery żywioły” w czasie którego:
- rozpoznawały i nazywały literę „n, N” małą i wielką drukowaną i pisaną
- podawały wyrazy których nazwa rozpoczyna się głoską „n”
- poznały nazwy czterech żywiołów
- odczytywały globalnie ich nazwy: ziemia, powietrze, ogień, woda
- poznały zagrożenia i korzyści, które ze sobą niosą
- zrozumiały, kiedy żywioły szkodzą a kiedy pomagają
- układały obrazek przedstawiający wulkan
- poznały rodzaje wulkanów: czynne, drzemiące, aktywne
- poznały wady i zalety wybuchów wulkanów dla środowiska
- uczestniczyły w tworzeniu wulkanu
- nazywały zgromadzone substancje, rekwizyty: woda, ocet, soda, płyn do naczyń
- obserwowały wypływającą lawę powstałą w wyniku połączenia wody, octu i sody
- przeliczały zgromadzone liczmany w zakresie 10 oraz powyżej 10
- zrozumiały, że jeśli coś dokładamy, dostawiamy, dolewamy, mówimy, że to dodajemy
- układały działania matematyczne
- utrwaliły obraz graficzny cyfr w zakresie 9