„Cztery żywioły” – zajęcia w grupie Myszek

Od 7 do 11 lutego dzieci z grupy Myszek realizowały temat pt. „Cztery żywioły” w czasie którego:

  • rozpoznawały i nazywały literę „n, N” małą i wielką drukowaną i pisaną
  • podawały wyrazy których nazwa rozpoczyna się głoską „n”
  • poznały nazwy czterech żywiołów
  • odczytywały globalnie ich nazwy: ziemia, powietrze, ogień, woda
  • poznały zagrożenia i korzyści, które ze sobą niosą
  • zrozumiały, kiedy żywioły szkodzą a kiedy pomagają
  • układały obrazek przedstawiający wulkan
  • poznały rodzaje wulkanów: czynne, drzemiące, aktywne
  • poznały wady i zalety wybuchów wulkanów dla środowiska
  • uczestniczyły w tworzeniu wulkanu
  • nazywały zgromadzone substancje, rekwizyty: woda, ocet, soda, płyn do naczyń
  • obserwowały wypływającą lawę powstałą w wyniku połączenia wody, octu i sody
  • przeliczały zgromadzone liczmany w zakresie 10 oraz powyżej 10
  • zrozumiały, że jeśli coś dokładamy, dostawiamy, dolewamy, mówimy, że to dodajemy
  • układały działania matematyczne
  • utrwaliły obraz graficzny cyfr w zakresie 9