Logorytmika w grupie Żabek i Pszczółek

Bardzo często proste zabawy z dzieckiem mogą wspomóc naturalny rozwój mowy. Pierwszego dnia października dzieci z grupy Pszczółek oraz Żabek wzięły udział w zajęciach logoterapii, podczas których usprawniały analizę słuchową, motorykę narządów mowy oraz mechanikę oddychania. Zabawy rozpoczęliśmy od ćwiczeń słuchowych, które stanowią bardzo ważną grupę wśród ćwiczeń logopedycznych. Dzieci rozróżniały odgłosy pojazdów, zwierząt, instrumentów, ludzi oraz przedmiotów domowych- nazywały je i wskazywały na obrazku. Pamiętajmy, iż stymulując funkcje słuchowe przyczyniamy się do dalszego rozwoju mowy dziecka. Następnie przy kontroli wzrokowej- przed lustrem- dzieci usprawniały narządy artykulacyjne, a więc ćwiczyły język, wargi oraz podniebienie naśladując jesienne listki i powtarzając kilkukrotnie zadanie. Nie zabrakło również zabawy ze słomką, dzięki której ćwiczyliśmy prawidłową fazę oddechu oraz koordynację wzrokowo- ruchową, przenosząc: dmuchając lub zasysając krople deszczu na ich odpowiedniki.