„Jakie kolory ma lato?” – II tydzień wakacji
W drugim tygodniu wakacji przedszkolaki realizowały temat „Jakie kolory ma lato?” podczas którego:
- poznawały kolory podstawowe i pochodne oraz w jaki sposób powstają kolory pochodne;
- uważnie słuchały opowiadania;
- odpowiadały zdaniami na pytania do wysłuchanej treści;
- uczestniczyły w zabawach plastycznych oraz podawały skojarzenia, których motywem przewodnim były poszczególne kolory: żółty, czerwony, niebieski;
- zapoznały się z możliwościami wykorzystania energii słonecznej oraz korzystnego wpływu słońca na przyrodę i człowieka;
- wymieniały owoce sezonowe oraz segregowały je ze względu na kolor;
- przeliczały ilość owoców w koszyku, posługiwały się określeniami mniej/ więcej;
- obserwowały niebo i określały jaka jest pogoda;
- wymieniały częste letnie zjawiska atmosferyczne;
- poznały sposoby na to, jak być bezpiecznym podczas burzy;
- rozwijały sprawność ruchową i koordynację wzrokowo-ruchową podczas różnych aktywności fizycznych.