„JESIENNE IMPRESJE” – ZAJĘCIA W GRUPIE MYSZEK

W trzecim tygodniu września dzieci z grupy Myszek realizowały temat pt. „Jesienne impresje” podczas którego:

  • uważnie słuchały opowiadania i oglądały ilustracje
  • rozpoznawały i nazywały pierwsze oznaki jesieni (kolorowe liście, kasztany, żołędzie, jarzębina)
  • globalnie odczytywały nazwy pierwszych oznak jesieni: liście, kasztany, jarzębina, żołędzie
  • potrafiły wskazać zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią
  • współpracowały podczas tworzenia kącika przyrody
  • wskazywały różnice w wyglądzie liści (kolor, kształt, wielkość, faktura)
  • posługiwały się lupą w celu obserwacji szczegółów budowy liścia
  • dokonywały prostych klasyfikacji – potrafiły przyporządkować liść do odpowiedniego drzewa
  • dostrzegały zmiany zachodzące w przyrodzie (przebarwienia, usychanie, opadanie liści)
  • potrafiły policzyć liście w zakresie 1–10
  • wskazywały liczbę elementów (liści) odpowiadającą danej cyfrze
  • porównywały liczebność dwóch zbiorów liści (więcej, mniej, tyle samo)
  • układały liście w szeregu i przyporządkowały im kolejne liczebniki
  • rozpoznawały i nazywały zapis graficzny cyfr od 1-5 – 5 latki oraz od 6-10 – 6 latki
  • naśladowały dźwięki jesieni wykorzystując kolorowe wstążki
  • prawidłowo posługiwały się rekwizytem (wstążką)