„JESIENNE IMPRESJE” – ZAJĘCIA W GRUPIE MYSZEK
W trzecim tygodniu września dzieci z grupy Myszek realizowały temat pt. „Jesienne impresje” podczas którego:
- uważnie słuchały opowiadania i oglądały ilustracje
- rozpoznawały i nazywały pierwsze oznaki jesieni (kolorowe liście, kasztany, żołędzie, jarzębina)
- globalnie odczytywały nazwy pierwszych oznak jesieni: liście, kasztany, jarzębina, żołędzie
- potrafiły wskazać zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią
- współpracowały podczas tworzenia kącika przyrody
- wskazywały różnice w wyglądzie liści (kolor, kształt, wielkość, faktura)
- posługiwały się lupą w celu obserwacji szczegółów budowy liścia
- dokonywały prostych klasyfikacji – potrafiły przyporządkować liść do odpowiedniego drzewa
- dostrzegały zmiany zachodzące w przyrodzie (przebarwienia, usychanie, opadanie liści)
- potrafiły policzyć liście w zakresie 1–10
- wskazywały liczbę elementów (liści) odpowiadającą danej cyfrze
- porównywały liczebność dwóch zbiorów liści (więcej, mniej, tyle samo)
- układały liście w szeregu i przyporządkowały im kolejne liczebniki
- rozpoznawały i nazywały zapis graficzny cyfr od 1-5 – 5 latki oraz od 6-10 – 6 latki
- naśladowały dźwięki jesieni wykorzystując kolorowe wstążki
- prawidłowo posługiwały się rekwizytem (wstążką)